کافه گردش
اخبار
۱۷ بهمن ۱۳۹۳, ۹:۴۰ ب.ظ

ترویج بی عفتی با دوچرخه سواری دختران بدحجاب /عکس

دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی روشنفکران سیاسی زن در سطح کشور مطرح می شود که با حمایت و تشویق سعی می کنند زنان ایرانی را به دوچرخه سواری سوق دهند و مدعی هستند که این یک ورزش است چرا باید حقوق زنان پایمال شود؟! و زنان از این امر مهم که تناسب وزنی هم به آنها می دهد نهی شود؟ و مسائل دیگری کخ این روزها از گوشه و کنار کشور می شنویم.

اما در چند ماهه گذشته گویا در سایه غفلت و بی توجهی مسئولین فرهنگی و انتظامی زنان و دختران دوچرخه سوار که فقط در محیط های مخصوص بانوان مشغول دوچرخه سواری بوده اند جرات پیدا کرده و به سطح شهر و بوستان ها و پارک ها آمده اند و با اوضاع بسیار اسف بار و با تشویق زنان سیاسی روشنفکر مشغول دوچرهع سواری در سطح شهر ها هستند و فرهنگ ایرانی و اسلامی را زیر چرخ های دوچرخه هایشان له و آسفالت می کنند.در برخی از مکان ها آن قدر اوضع اسف بار است که دختران همراه با پسران بر دوچرخه های دو نفره می نشینند و رکاب می زنند.و در موارد دیگر بخصوص در پارکها و بوستان های بزرگ با پسران مسابقه های دوچرخه سواری می گذارند!

بر اساس گزارش ها و مشاهدات خبرنگار انقلاب نیوز از شهر تهران زنان و دختران بصورت آزادانه بر خلاف شرع اسلام و عرف جامعه در خیابان های اصلی هم دوچرخه سواری می کنند .

امام صادق(علیه السلام) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) نقل می کنند: که حضرت از سوار شدن زنان بر زین نهی کرده اند. (۱)

در ادامه می فرمایند: زین مرکب نفرین شده ای برای زنان است. (۲)

این دو روایت، بانوان را از نشستن بر زین و سوارکاری نهی می کند و شدت نهی در روایات دوم به حدی است که مرتکب این عمل موردنفرین امام صادق (علیه السلام) قرار گرفته است. امام صادق (علیه السلام) در ضمن روایت دیگری که علائم آخر الزمان را بیان می کنند، چنین فرمودند: « ( در آن زمان) زنان بر زین ها سوار می شوند» . (۳)

امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی با اشاره به این نهی، می فرمایند: « زنان خود را، بر زینها سوار نکنید، که این کار باعث تحریک و تهییج شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود. » (۴)

بنابراین در روایات رسیده از ائمه معصومین (علیهم السلام) از سوارکاری زنان به این دلیل که باعث تحریک هیجان و مسائل غریزی و جنسی آنان و کشیده شدن به سمت فساد و گناه می شود، به شدت نهی و ما را به این واقعیت رهنمون می کنند، که اگر هیجان و غریزه زن تحریک شود، می تواند به مراتب بیشتر از هوسرانی و لذت جویی مردان آسیب زا و ویرانگر باشد.

حال اگر پرسیده شود که ارتباط این روایات با مسئله دوچرخه سواری بانوان چیست؟ در پاسخ باید گفت، با توجه به تعابیری که در روایات آمده یعنی زین و نشستن بر زین، ودر نظر گرفتن این نکته که در اینجا سوارکاری و نشستن بر اسب و امثال آن خصوصیتی ندارد،بلکه نهی متوجه نشستن بر هر زینی است؛ چه زین اسب و چه زین حیوانات دیگر باشد و یا اینکه زین دوچرخه،موتور سیکلت و وسایل نقلیه مانند آن باشد.

به ویژه اینکه وقتی به این مسأله توجه کنیم، در می یابیم که معمولا زین حیوانات بزرگ تر و پهن تر بوده است و زین دوچرخه کوچک تر و باریک تر و میزان تحریک کنندگی در آن بیشتر است.

اگر مروری تاریخی هم به این قضیه داشته باشیم، متوجه می شویم که سیره و روش مسلمانان در صدر اسلام و تا مدت ها پس از آن چنین بوده است که در مسافرت ها و جابجایی ها، خانم ها بر کجاوه سوار می شدند و بر زین حیوانات سوار نمی شدند.

بنابراین اسلام و آموزه های ارزشمند آن، عفت و حیا را بر زن می پسندد و یکی از اموری که آمادگی برای بی عفتی و بی حیایی زن می شود، دوچرخه سواری دختران است. با توجه به ساختار و فیزیک خانم ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می شوند، زمینه ی بروز مشکلات غریزی و جنسی مانند لذت بردن از کشیدن بدن بر زین و در پی آن تمایل به خودارضایی در سنین بعدی پدید می آید؛ که پدیده ای نامطلوب و گناهی بزرگ می باشد. شاید یکی از مصادیق فساد و فجوری که در روایت امام علی (علیه السلام) به آن اشاره شد، همین باشد.

علاوه بر پیامدهای فردی دوچرخه سواری دختران؛ نباید از پیامدهای زیانبار آن در عرصه اجتماع و تهدید امنیت اخلاقی و عفت عمومی جامعه هم غافل ماند. این رفتار بخصوص از سوی دختران نوجوان و جوان در پارک ها و کوچه و خیابان ها با توجه به حالت نشستن بر روی دوچرخه و نوع پوششان، غالبا موجب تحریک نوجوانان و جوانانی می شود، که در آستانه یا اوج بیداری غریزی و تحریک پذیری قرار دارند و نتیجه آن گاهی آزارهای کلامی و سوء استفاده های جسمی است که متوجه دختران بویژه دختر بچه ها می شود.

بر اساس آموزه های اسلامی در برنامه ریزی های تربیتی، آموزشی، اوقات فراغت، سرگرمی، تفریح و ورزش دختران و فرزندانمان ، شایسته است متناسب با فرهنگ دینی خودمان عمل بکنیم و از الگو پذیری و آموزه های اشتباه و آسیب زای، بر اساس فرهنگ تحمیلی بیگانگان دوری کنیم. (۵)

پی نوشت ها:
۱: وسایل الشیعه ج۲۰ ص ۱۷۸ ، اصول کافی ج۵ ص۵۱۶
۲: وسایل الشیعه ج۱۱ ص۴۹۷
۳: مستدرک الوسایل ج۱۴ ص۲۶۱
۴: وسایل الشیعه ج۲۰ ص ۱۷۸، اصول کافی ج۵ ص۵۱۶
۵: محمد حسن براری/انقلاب نیوز

حسین رادمرد
4,874 بازدید

هم اکنون دیگران می خوانند


پیشنهاد میکنم این مطالب راهم بخوانید

۶ دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
این کار در توسعه وردپرس کمک شایانی خواهد کرد. برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. Nima در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۵:
    Thumb up 9 Thumb down 8

    خدایا عقب ماندگی تا کی…؟

    • حسن در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵:
      Thumb up 6 Thumb down 11

      خدایا گناه تاکی چرا این دختران و زنان جامعه ما به حضرت زهرا اقتدا نمی کنند ؟
      فساد چقدر ؟
      امام زمان علیه السلام کی میاد با این همه گناه ؟

  2. حمید در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۵:
    Thumb up 9 Thumb down 4

    به نویسنده مطلب دوچرخه سواری خانمها باید گفت که اول در زمان پیامبر و ائمه دوچرخه نبوده است که ارتباط بین زین دوچرخه و اسب تعریف شود و دوم دوچرخه پا زدن است و زین ثابت و تحریکی مانند اسب سواری بوجود نمی آورد.
    در پایان نیز اگر نویسنده مطلب دوچرخه سواری با سوار شدن خانمها بر دوچرخه تحریک عصبی می شوند بهتر است در مسیر آنها قرار نگیرد که مجبور باشد برای توجیح مطلب خود به دامن روایت خود تعریف دست بزند.
    البته با این توضیح ارایه شده فکر کنم من هم در گروه روشنفکران و هم سو با فرهنگ از دور خارج شده غربی دسته بندی خواهم شد.

  3. ف - گ در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵:
    Thumb up 9 Thumb down 1

    چقدر بی فکری پشت این نوشته هست…
    به خود فرد مربوطه چه ورزشی انجام میده
    چقدر فضولی و خود برتر بینی آخه…

  4. بی نام در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵:
    Thumb up 7 Thumb down 0

    اینا شده معضلات جامعه ی ما

  5. من در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۵:
    Thumb up 5 Thumb down 2

    به نویسنده ی این نوشته باید گفت انسان به غیر از میل جنسی,امیال و اهداف و خواسته های دیگری هم دارد زمانیکه این نوشته رو میخوندم فقط این مساله برام روشن شد که نویسنده این توانایی رو نداره که بدون در نظر گرفتن نرینگی و مادینگی به تجزیه و تحلیل بپردازه و انسان رو در حد یک موجود محکوم به غریزه تنزل میده هرفردی چه مرد و چه زن باید به این نوع نوشته ها اعتراض کنند چون در درجه ی اول توهین به شعور انسان ها در این نوشته موج میزنه و من متعجبم که چقدر راحت اینطور مطالب پر از توهین انتشار می یابند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *